Lyft & konturering med långverkande kollagenstimulering

När vi blir äldre granskar vissa av oss kritiskt vår spegelbild och jämför den med hur vi såg ut i yngre dagar. Ett ungt ansikte har en tydlig form och definierade konturer. Med åldern förlorar huden fukt, stramhet och elasticitet vilket resulterar i att de tidigare konturerna försvinner. Kollagen är vår huds huvudsakliga strukturella protein och får huden att se fast och slät ut. Vid åldrande saktar den naturliga produktionen av kollagen ned och då uppstår rynkor och ansiktet förlorar sina konturer. Radiesse® har en utfyllnadseffekt som ger omedelbara resultat, och ingredienserna i Radiesse® stimulerar också den naturliga produktionen av kollagen.

Före.jpg

Vad är Radiesse®?

Radiesse® är en injektionsprodukt för utfyllnad av rynkor som omedelbart återställer ansiktets naturliga volym och på så sätt reducerar ålderstecken. När den har injicerats tillförs inte bara volym utan med tiden börjar Radiesse® stimulera produktion av kroppens naturliga kollagen.

hur används RADIEsse®?

Radiesse® kan bland annat användas som utfyllnad i de nasolabiala vecken intill näsan, eller för att skapa tydligare kindben, minska grova väck i hakan, korrigera näsryggens utseende samt öka volymen i handryggen. Men den kan även placeras ytligt för kollagenstimulation i huden (ansiktet, halsen, händerna).

Vad bör jag tänka på innan behandlingen?

Inför behandlingen kan vissa värktabletter till exempel Treo, Magnecyl och Ibuprofen/Ipren samt vissa naturläkemedel som Omega 3 påverka blodets koagulationsförmåga och därmed kan risken för blåmärken öka efter

Före-2.jpg

behandlingen. Undvik dessa preparat i två veckor före behandling. Undvik även makeup i det området som skall behandlas.

Hur känns det efter behandlingen?

Precis som vid behandling med andra fillers kan det uppstå svullnader, smärtor, klåda, rodnad och blåmärken i samband med behandlingen. Symtomen försvinner vanligtvis inom en vecka, men svullnaden kan dock sitta i lite längre. Så länge huden är svullen skall den inte utsättas för direkt solljus, solarium eller bastu. Undvik att vidröra det behandlade området efteråt, eftersom det finns bakterier på fingrarna som kan ge upphov till infektion. Efter sex timmar kan du sminka dig med lätt makeup samt försiktigt tvätta ansiktet med mild rengöringstvål.

Hur går behandlingen till?

Du börjar med att boka en konsultation hos oss där du och din läkare går igenom de olika behandlings-alternativen. Tillsammans kommer vi fram till vad som passar dig bäst. Behandlingar tar cirka 30 minuter och resultat syns omedelbart efter injektionen.

Är behandlingen farlig?

I samband med behandlingen finns det en liten risk att bakterier kan komma in i huden och ge upphov till en infektion. Detta sker dock väldigt sällan. Om du tidigare haft herpesutbrott i det behandlade området kan själva nålsticket framkalla en sådan reaktion. Denna reaktion kan förebyggas genom användning av Zovir före behandlingen.

Gör behandlingen ont?

De flesta tycker att behandlingen är relativt smärtfri, men smärta upplevs individuellt. Normalt sett är det inte nödvändigt med lokalbedövning, men om så önskas kan lokalbedövning läggas på innan behandlingen.

Vad kostar behandlingen?

Pris från 5 200 kr till 5 900 kronor.